کد خبر: ۲۲۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

استفاده از هدایای سازمانی جهت تشکر از کارکنان یا ایجاد ارتباط با سایر شرکت ها، بسیار کاربردی و مهم است. از کالاهای متنوعی می توان به عنوان هدیه یا کالای سازمانی استفاده کرد که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی انواع این هدایا و اهمیت آنها خواهیم پرداخت.

انواع هدایای سازمانی

به صورت کلی، هدایای سازمانی شامل دو دسته بندی کلی هدیه های برندینگ و تشکر می باشند. در هدیه های برندینگ از لوگو و نام شرکت استفاده می شود که هدف اصلی نیز شناخته شدن بیشتر می باشد. در هدیه هایی که برای تشکر استفاده می شوند، هدف ایجاد ارتباط و قدردانی از کارکنان و همکاران است. کاربرد این هدایا باعث می‌شود تا شرکت ها روابط بهتری با رقیبان و همکاران خود داشته باشند که روی بازاریابی نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت. امروزه تنوع کالا جهت ارائه یک هدیه سازمانی استاندارد بسیار بالا رفته که در ادامه به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت.

سفارش هدیه های سازمانی

از هدایای سازمانی به صورت یک ست تبلیغاتی یا تک استفاده می شود که انتخاب هر کدام از این موارد با توجه به نیاز و شرایط شرکت است. این هدایا اگرچه تاثیرگذاری بالایی دارند ولی باید در انتخاب آنها به برخی از نکات توجه داشت. برخی از مهمترین این نکات جهت انتخاب بهتر و تاثیرگذاری بیشتر این هدایا شامل موارد زیر است.

  • مشخص کردن هدف: قبل از انتخاب هدایای مناسب باید هدف خود را از کاربرد آنها مشخص کرد. انتخاب نوع هدیه و ویژگی های آن بعد از مشخص شدن هدف، راحت تر خواهد بود.
  • مشخص کردن بودجه: یکی از مهمترین فاکتورها در خرید هدیه های سازمانی، مشخص بودن مقدار بودجه کاربر است. اختصاص دادن بودجه بسیار بالا یا خیلی کم برای خرید این هدایا اشتباه است و پیشنهاد نمی شود. هدایای گران قیمت ممکن است از طرف کاربر برگشت داده شود که باعث از دست دادن ارزش آن خواهد شد. در خصوص هدیه های ارزان قیمت نیز احتمال پایین آمدن ارزش و اعتبار شرکت وجود دارد. به همین دلیل باید بودجه ای مناسب برای خرید هدیه هایی استاندارد و کاربردی در نظر گرفت.
  • توجه به کیفیت: توجه به کیفیت بالا در هدیه های سازمانی مستقیما روی بالا رفتن ارزش آن نزد مخاطب تاثیرگذار است. در چنین شرایطی، احتمال نگهداری هدیه های سازمانی با کیفیت به عنوان یادگاری نزد مخاطبان وجود دارد.
  • طراحی اختصاصی هدایا: استفاده از لوگو یا نام سازمان در این هدایا، روی بازاریابی و شناخت بیشتر تاثیرگذار است.
  • استفاده از انواع کالاها: هیچ قانون خاصی در زمینه کاربرد یک یا چند هدیه سازمانی مشخص وجود ندارد. بهتر است کالاهایی متنوع و با توجه به نیاز مخاطبان انتخاب شود.
  • توجه به تجربه کاربری: هدایای انتخابی باید با هدف کاربری مثبت انتخاب شوند تا بتوانند تاثیرگذاری لازم در جهت برندینگ و ایجاد ارتباط موثر را داشته باشند.

هدایای سازمانی

بهترین هدایای سازمانی

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، تنوع هدایای سازمانی بسیار زیاد است و نمی توان یک مورد را به عنوان بهترین هدیه مشخص کرد. به صورت کلی، بهترین نمونه‌ها شامل هدایایی هستند که با ایجاد ارزش، کیفیت بالا و تاثیرگذاری مثبت خود بر روابط سازمانی، مورد توجه قرار گیرند. برخی از بهترین هدیه های سازمانی شامل موارد زیر است:

  • انتخاب لوازم نوشتاری مثل خودکار، روان نویس، دفترچه یادداشت، سررسید و... یکی از بهترین پیشنهادات هستند. به کمک این لوازم، می توان نام و برند شرکت را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کرد.
  • استفاده از لوازم الکترونیکی مثل پاور بانک، هدفون، فلش مموری و.... امروزه به یکی از بهترین انتخاب ها در ست های سازمانی و تبلیغاتی تبدیل شده‌اند. علاقه مندی بالای افراد به این لوازم در دنیای مدرن امروزی، آنها را به کاربردی ترین هدایای تبلیغاتی تبدیل کرده است.
  • استفاده از محصولات خوراکی مثل شکلات، کیک و بسته های آجیل نیز پیشنهاد می شود که حس خوشایندی را در مخاطبان ایجاد می کنند.
  • انتخاب لوازم خودرو مثل روکش صندلی، تجهیزات پارکینگ و محصولات مشابه نیز پیشنهاد می شود که با توجه به شرایط مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • یکی دیگر از کالاهای کاربردی به عنوان هدایای تبلیغاتی، کیف و چمدان های سفر هستند. امکان حک نام برند یا شرکت نیز روی این محصول وجود دارد که مستقیما روی تبلیغات و برندسازی تاثیرگذار است.

خرید هدایای سازمانی

خرید هدایای سازمانی یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. در خرید این هدایای سازمانی پارت چاپ باید به کاربردی بودن آنها توجه بسیار بالایی داشت تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. امروزه مراکز بسیار زیادی برای خرید انواع هدایای مدیریتی و سازمانی وجود دارند که بهتر است قبل از خرید، نسبت به اعتبار این مراکز مطمئن شد. قبل از خرید این هدایا، بهتر است یک بررسی و مطالعه دقیق انجام گیرد تا نسبت به علایق مخاطبان خود نیز اطلاعات کسب کنید. به صورت کلی، نکاتی که در خرید یک هدیه سازمانی اهمیت دارند، شامل موارد زیر می باشند.

  • انتخاب کالا و محصولاتی که با سلیقه کارکنان و مخاطبان مطابقت دارند.
  • خرید محصولاتی با کیفیت و ارزشمند
  • انجام بررسی و تحقیقات لازم برای مقایسه قیمت آنها در فروشگاه های مختلف
  • خرید هدایا از مراکز و فروشگاه های معتبر

ست سازمانی

اهداف استفاده از هدایای سازمانی

به صورت کلی، هدایای سازمانی به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند، جهت ایجاد ارتباط موثر با کارکنان و همکاران استفاده می شود. اصلی ترین اهداف در اهدای انواع این هدایا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشویق کارکنان و بالا بردن کیفیت کار آنها
  • ایجاد انگیزه در کارمندان و کارکنان
  • رسیدن به اهداف سازمانی مشخص با ایجاد ارتباط بیشتر با کارکنان
  • افزایش اعتبار سازمان
  • تحت تاثیر قرار دادن نیروهای باتجربه و کاربلد

طراحی و اهدای یک ست هدیه مناسب و کاربردی، می تواند روابط سازمان را به صورت قابل توجهی ارتقا دهد. علاوه بر موارد بالا که به آن اشاره شد، اهداف تجاری و بازاریابی نیز در استفاده از انواع هدیه های سازمانی وجود دارد. تمام مراکز و شرکت هایی که با هدف تبلیغات این هدایا را طراحی می کنند، اهدافی مثل شناخت نام برند، ایجاد ارتباط بین مشتری و سازمان، ارائه فروش و خدمات بیشتر و همچنین ایجاد اعتماد بالا در مشتریان را دنبال می کنند. اهدای هر کدام از این هدایا در مناسبت ها و رویدادهای مختلف امکان پذیر است. بسیاری از مراکز در استراتژی های سازمانی خود نیز از این هدایا با اهداف گسترش دامنه فعالیت استفاده می کنند.

تاثیر هدایای سازمانی در اعتبار و شهرت کسب و کارها

یکی از مهمترین تاثیرات استفاده از هدایای سازمانی، ایجاد اعتبار و شهرت برای کسب و کارها است. تمام سازمان ها و شرکت ها به دنبال اعتبار و شناخته شدن بیشتر هستند تا بتوانند کار خود را توسعه دهند. ایجاد شهرت و اعتبار نیز به صورت مستقیم روی دامنه فعالیت و افزایش درآمد آنها تاثیر دارد. انواع کالاهای تبلیغاتی و سازمانی می توانند ابزاری کاربردی جهت تبلیغات و شناخته شدن بیشتر این مراکز شوند. امروزه شرکت های مختلفی در حوزه های متنوع، از انواع کالاهای تبلیغاتی جهت شناخته شدن بیشتر خود استفاده می کنند.

بهترین راه برای انتخاب هدایای سازمانی استاندارد و متناسب با نوع حوزه، ارتباط با کارشناسان و فعالان بخش چاپ است. با توجه به ارتباط این مراکز با شرکت‌ها و حوزه‌های مختلف، اطلاعات کاملی در خصوص نیاز مخاطبین دارند و می توانند پیشنهادات کاربردی ارائه دهند. البته تصمیم گیری اصلی در خصوص نوع هدایا و طراحی آن بر عهده شرکت یا شخص سفارش دهنده است که باید با سازماندهی انجام گیرد.

اهمیت و تاثیر ست های مدیریتی در تبلیغات

تبلیغات یکی از بخش های مهم هر کسب و کاری است که روش های گوناگونی دارد. کاربرد یک ست مدیریتی اختصاصی با درج لوگو و نام شرکت نیز یکی از روش های تبلیغات به شمار می آید. شرکت و سازمان هایی که به دنبال برقراری ارتباط با یک مرکز بزرگ هستند و می خواهند حوزه فعالیت خود را تبلیغ کنند، می توانند از ست های تبلیغاتی مدیریتی استفاده کنند. ارائه یک کالای تبلیغاتی کاربردی که نام یا برند شرکت روی آن ثبت شده، یکی از بهترین و به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات به شمار می‌آید.

یکی از مزیت هایی که در ست مدیریتی وجود دارد، کاربرد انواع اقلام و کالاهای موجود در آن است. این قابلیت باعث شده تا برای هر فرد یا مخاطبی، بتوان از کالای مخصوص و متناسب با شرایط او استفاده کرد. جهت طراحی یک ست مناسب مدیریتی با طراحی خاص و اقلام مناسب، می توان با کارشناسان مختلف در بخش های طراحی و چاپ مشورت کرد.

استفاده از سبک های مختلف در ست های مدیریتی

امکان استفاده از سبک ها و طراحی های گوناگون در انواع ست مدیریتی وجود دارد. بسیاری از مراکز و سازمان ها در طراحی ست های خود، تلفیقی از ابزارهای کلاسیک و مدرن را در نظر می گیرند. اگر بخواهیم دو سبک کاملا مجزا برای طراحی آنها در نظر بگیریم، سبک های کلاسیک و مدرن هستند. در سبک کلاسیک از ابزارهایی که کاربرد و طراحی آنها نیز در همین سبک قرار دارد، استفاده می شود. این نوع ست ها برای کسانی که سن و سال بالایی دارند، مناسب است. افرادی که سن و سال جوان تری دارند به محصولات الکترونیکی و ست های مدرن علاقه مند ترند. این شرایط باعث شده تا انتخاب اقلام داخل ست های مدیریتی با توجه به شرایط و رده سنی مخاطبان انجام گیرد.

البته مواقع و شرایطی نیز وجود دارد که شاید سن مخاطبین برای انتخاب یک پک هدایای سازمانی مناسب، معلوم نباشد. در چنین شرایطی می توان ترکیبی از کالاهای کلاسیک و مدرن را در ست های مدیریتی استفاده کرد. همانطور که گفته شد، امکان استفاده از اقلام مختلف در یک پک هدیه تبلیغاتی وجود داشته و هیچ محدودیتی در این زمینه نیست.

خرید ست هدیه سازمانی با قیمت مناسب

امروزه مراکز زیادی وجود دارند که چه بصورت آنلاین و چه حضوری در حوزه سفارش ست هدیه فعال هستند و ارائه انواع ست هدیه مدیریتی و سازمانی را نیز انجام می‌دهند. هرکدام از این مراکز، محصولاتی طبق طراحی و مدل مختص به خود ارائه می‌دهند و سعی بر این دارند که نیاز تمامی افراد با سلایق مختلف را مرتفع سازند. در تولید ست هدیه سازمانی، نکته‌ مهمی که وجود دارد این است که برخی از مراکز تولید ست هدیه سازمانی، کیفیت لازم را در تولید این محصولات ندارند؛ برخی دیگر اما ست های هدیه را با بهترین کیفیت به مشتریان تحویل می‌دهند. یکی از این مراکز، مجتمع چاپ و بسته بندی پارت می‌باشد که یکی از باکیفیت ترین ست های هدیه سازمانی را ارائه می‌دهد. در پارت چاپ، امکان سفارش ست هدیه سازمانی به صورت کاملا سفارشی‌شده وجود دارد و شما می‌توانید صفر تا صد طراحی این محصولات را طبق سلیقه خود انجام دهید. برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش ست هدیه سازمانی، به وبسایت Partchap.com مراجعه نمایید و یا با شماره 02188500898 تماس بگیرید.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
سلام
اگه ست هدیه سازمانی اختصاصی بخوایم سفارش میگیرید؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین